Iako je Thompsonov koncert na Hipodromu već povijest strasti oko tog spektakla se ne smiruju. Pljušte optužbe i cmizdrenja sa svih strana. Orgijanje povampirenih ustaša koji reafirmiraju fašizam uobičajeni su naslovi koji propinju na zadnje noge plejadu tzv. antifašista koji su puni brige zbog buđenja fašizma u Hrvatskoj.
Otrovne strelice dolaze sa svih strana. A prednjače oni koji su ogrezli u zločine, mržnju, nezakonje i bezmalo su sami čisti fašizam.
Tako je predsjednik Srbije Aleksandar Vučić za Thompsonov koncert rekao kako je riječ o “najvećem fašističkom skupu”. Te je dodao: “Čak ni u vrijeme Drugog svjetskog rata nije održan tako masovan skup s otvorenom promocijom fašističke, ustaške ideologije, kao najgoreg oblika nacističke ideologije”.
Drugi balkanski srpski lider kojeg pogađa svaka Thomspnova nota nije bio ništa umjereniji. Vožd zločinačke Republike Srpske koja je nastala na zločinu i žrtvi nekoliko desetaka tisuća nevino ubijenih građana Bosne i Hercegovine Milorad Dodik na X platformi piše: “Thompsonov nastup nije bio glazbeni događaj, već promocija revizionizma, afirmacija mržnje i netrpeljivosti, slavljenje zločina i onih koji su zločine činili. To nije bio koncert, već politička platforma ideologije za koju smo vjerovali da je poražena prije 80 godina. Kada pola milijuna ljudi kliče pozdrav pod kojim su ubijene stotine tisuća Srba, Židova, Roma i ostalih, onda je to znak za uzbunu ne samo u Hrvatskoj, već u cijeloj Europi”.
Vučićevi mediji idi korak dalje. Služe se Goebbelsovim propagandnim metodama.
Naime, na televiziji Pink, koja je poznata kao servis Vučićevog režima, puštena je autentična snimka s koncerta kojoj su montirali zvuk pjesme “Jasenovac i Gradiška Stara”. Čak su postavili i titlove kako netko ne bi pogrešno razumio riječi pjesme. Oni koji su gledali televiziju Pink nisu mogli ništa drugo zaključiti nego da se pjeva baš ta ustaška koračnica.
Pogledajte snimku.
Ali kakvu medijsku propaganda ovi jadni Srbi imaju serviranu svaki dan.
Nisam fan Thompsona i to se zna, ali da Pink montira video, ubace pjesmu "Jasenovac i Gradiška Stara" i da im se se to servira kao da je izvedeno na koncertu…
Srpska propaganda kao '90ih, ponovo u pogonu. pic.twitter.com/pDpnQUTnIo
— AK (@antonio_kraina) July 8, 2025
Jednaka osudu „Thompsonovog ustašva“ dolazi od brojnih članova SDP-a Hrvatske i drugih tzv, lijevih stranaka. Svi su oni u svom narativu jednaki kao četnička bratija. Među njima nema razlike. Iako su ideološki možda različliti njih spaja jedna zajednička nit. A ta nit se zove mržnja prema svemu što je hrvatsko.
Thompson ima pjesmu Čavoglave u kojoj se na početku pozdravlja sa „Za dom spremni“. Nije sporno da se taj pozdrav koristio u NDH. Ali puno toga se koristilo u NDH. Režim u NDH je preuzeo niz hrvatskih simbola i značajki. Dio te simbolike ima svoju dalekosežniju povijest, dio je novijeg datuma. Stvaranjem Republike Hrvatske 1990. godine afirmirani su mnogi hrvatski simboli. Simboli naroda ili državnosti. Tako je u ratu korišten i taj pozdrav. Hrvatska zastava u vrijeme međunarodnog priznanja Hrvatske bila je jako slična zastavi NDH. Tuđman je kao novac uveo hrvatsku kunu koju nitko nije proglašavao ustaškim novcem.
Više je primjera koji pokazuju da su nacionalno nasljeđe i simbolika korišteno u sva vremena kada se Hrvate pitalo što će koristiti… Pa čak i komunističkoj Hrvatskoj nije bilo promjene u hrvatskom „ustaškom“ grbu, jer je i grb Socijalističke Republike Hrvatske sadržavao šahovnicu s početnim bijelim poljem.
Sve druge pjesme koje je Thompson izveo na Hipodromu, a bilo ih je 30 ne sadrže ni jednu riječ, ni jedan stih koji bi mogao kompromitirati ovog hrvatskog pjevača. Jer sve njegove pjesme pjevaju o ljubavi, domovini i imaju isključivo patriotski karakter. No, ta činjenica nije bitna za sve koji mrze Hrvatsku. Njima je Thompson kost u grlu isključivo zato što Thompson simbolizira Hrvatsku. Neovisnost i slobodu hrvatskog naroda.
Čak i da Thompson izbaci taj pozdrav „Za dom spremni“ iz svoje pjesme ili da uopće ne izvodi pjesmu Čavoglave on bi jednako bio dočekan na nož i prema njemu bi se jednako ispoljavala mržnja. Jer Marko Perković je nebitan. Bitno je što je on predstavlja. Simbolika je u pitanju i zato je Thompson na tapeti. Da je tako postoje brojni dokazi. Na internetu se može naći mnoštvo izvornih ustaških pjesama. Međutim, ne postoji ni jedan tekst u meinstream medijima koji problematiziraju pjevanje drugih. Nema, jer su svi drugi nebitni. Tu ima jako poznatih pjevača. Tako se može naći video Dražene Zečića koji pjeva Juru i Bobana. Postoji i video Zlatka Pejakovića koji također pjeva istu pjesmu. No, Zečić i Pejaković nisu Thompson. O njima se može svašta reći, ali oni su nevažni, oni ne simboliziraju Hrvatsku, kako je to slučaj kod Thompsona, pa ih nitko ne proziva.
Razumljivo je da se razni četničići i zlikovci prve vrste naroguše na svaki simbol hrvatskog identiteta. Hrvatska im je pokvarila planove o velikoj Srbiji te im Thompson dođe kao lakmus papir za generiranje optužbi prema Hrvatskoj. I uvijek je to ustaštvo. A bolest ide toliko daleko da su im ustaše i njihovi Srbi koji ne misle kao oni.
O Thompsonovom koncertu na Hipodromu izvještavaju i sarajevski mediji. Uglavnom prepisuju tuđe tekstove i naslađuju se orjunaškim komentarima bez ustručavanja da i oni pola milijuna Hrvata nazovu ustašama. To im je kao pogrdni naziv za Hrvate katolike, a dedo musliman ustaša im je to bio samo igrom slučaja.
Neka svi oni govore što hoće. Na Hipodromu je hrvatski narod pokazao snagu, jedinstvo, ljubav, zajedništvo i sve ono što oni nemaju. Da Thompson pjeva i ljubičicu bijelu jednako bi za mrzitelje Hrvatske bio ustaša, a svi u publici bi bili ustaše taman da svaki ima petokraku na čelu.
Sve zato što je Hipodrom pokazao da danas živimo u nekom drugom vremenu. Nema više Jugoslavije i lažnog jugoslavenskog bratstva i jedinstva. Nema više popovanja Hrvatima i silovanja zdrave pameti. Drugovi više nisu „in“, a ban Jelačić će stajati sa isukanom sabljom bez obzira na grafite i nadanja drugova i drugarica da će u Hrvatskoj doći do promjena nakon kojih će se iz Beograda reći, „tko nas bre zavadi“. Da Hrvatskom pušu neki drugi vjetrovi pokazalo je onih 500.000 uglavnom mladih koji su došli iz svih krajeva Hrvatske, iz BiH, dijaspore… Istina to nije bio samo koncert, to je bila poruka, poruka da imamo Hrvatsku i da će ona biti onakva kakvom ju Hrvate žele. A svi koji ju mrze neka ju zovu kako hoće. Sve što je više častili pogrdnim epitetima to će dalje biti od nje. Možda je dobro i za jedne i za druge.
DOMOVINA